صنایع
تعداد بازدید کننده: 964 تاریخ: 1402/02/27 19:06:55

صنایع

مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است، که می‌کوشد با توسعه، بهبود و یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیچیده، افراد، پول، دانش، اطلاعات، تجهیزات، انرژی و مواد، فرایندها، سامانه‌ها و سازمان‌های پیچیده را بهینه‌سازی کند. مهندسی صنایع به‌طور کلی اثربخشی، کارایی، تطبیق پذیری، پاسخ گویی، کیفیت و بهبود مستمر کالاها، خدمات و سودآوری را مدنظر قرار می‌دهد. پیشینه کاربردی مهندسی صنایع به نخستین سال‌های انقلاب صنعتی بازمی‌گردد.

مهندسی صنایع یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشور محسوب می‌شود که در چند سال اخیر بازار کار مناسبی نیز پیدا کرده است. این رشته در اولین سال‌های تاسیس خود به عنوان شاخه‌ای از مهندسی مکانیک در نظر گرفته می‌شد. اما این شرایط در حال حاضر متفاوت است. داوطلبان این رشته را به صورت یک رشته مستقل در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

زمینه‌های کاری و آینده شغلی مهندسی صنایع

مهندسین صنایع در سال‌های اخیر در طیف وسیعی از مشاغل به کار گرفته شده‌اند. علاوه بر زمینه‌های تخصصی، فارغ التحصیلان این رشته در زمینه‌هایی مانند مهندسی نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، هوش کسب و کار، داده کاوی، علم داده و کلان‌داده نیز عملکرد موفقی داشته‌اند. درچند سال اخیر نیز با ورود مهندسان صنایع به حوزه‌های آی تی پیشرفت در فیلدهایی مانند کلان داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که نیاز به آمار پیشرفته مهندسی دارند با شتاب مضاعف مواجه شده‌است.

 

نرم افزارهای تخصصی و اصلی این رشته شامل:

  • MS Project  یکی از نرم افزارهای مهندسی صنایع که مربوط به مدیریت پروژه است و به منظور کمک به مدیران پروژه در ایجاد یک برنامه، اختصاص منابع به وظایف، ردیابی پیشرفت، مدیریت بودجه و تجزیه و تحلیل حجم کار طراحی شده است
  • استاندارد ISO 9001 و پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت -  (QMS) تشریح الزامات و مستندسازی سیستم مدیریت کیفیت  ایزو ۹۰۰۱  یا همان استاندارد مدیریت کیفیت به عنوان استاندارد بین‌المللی تعریف شده که الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را مشخص می‌کند. اخذ ایزو 9001 برای اطمینان از عرضه مداوم محصولات و خدماتی می‌باشد که الزامات مشتری و مقررات را برآورده می‌کند.


کرمانشاه،بلوار شهید بهشتی،ساختمان جهاددانشگاهی،معاونت آموزشی جهاددانشگاهی

مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315،316،317

تمام حقوق این وب سایت محفوظ است


› مرکز شماره 1- سه راه 22 بهمن تلفن 31031-083 داخلی 315، 316 و 317
› مرکز شماره 2- مسکن تلفن 34224127-083
› مرکز شماره 3- خیابان شورا تلفن 37274991-083